Třetí (a ne jen do počtu) byla v této tvůrčí skupině Marie Rychlíková (*1923), která slavila první úspěchy už v roce 1958 na bruselské výstavě, neboť navrhla porcelánové soubory pro restauraci v československém pavilonu – a získala za ně zlatou medaili.
Do dějin světových výstav se už jako sehraná trojice zapsaly také v roce 1967, kdy navrhly keramický obklad fasády československého pavilonu na EXPO v Montrealu. Ne náhodou si je ke spolupráci na svých projektech vybrali i tři Karlové české architektury, Hubáček, Filsak a Prager.
My se však dnes podíváme na drobný dekorativní detail z rozsáhlé a bohaté tvorby prvních dvou protagonistek trojice H+M+R. Většina našich keramiků a keramiček si totiž přivydělávala drobnými dílky, které podle jejich návrhu v malých sériích vyráběl podnik Umělecká řemesla, případně je dokonce zhotovovali autorsky ve vlastní dílně a posléze prodávali prostřednictvím galerií Dílo.
Dvě keramické reliéfní kachle s urbánním, resp. přírodním motivem reprodukuji i se zachovaným a docela zajímavým značením na zadní straně: nechybí autorská signatura, razítko UŘ v lipovém listu a poměrně složité číselné označení, ze kterého nejsem moc moudrý. Při troše fantazie by se z něj dal odvodit rok vzniku 1962, ale kdoví.