sobota 12. prosince 2015

Tácky z Plastimatu


Umělohmotné výrobky severočeského Plastimatu mě zaujaly asi před deseti lety. Prvním impulsem byla zřejmě výstava designéra Jiřího Hofmana v Severočeském muzeu v Liberci v roce 2006, díky níž tento návrhář notoricky známého kuchyňského nádobí, obalů a různorodých pomůcek vystoupil z anonymity.

Na aktuální výstavě v olomouckém Muzeu umění můžete najít třeba Hofmanův pětilitrový kanystr z roku 1962 s organickým tvaroslovím, nebo kosmickou dózu na ovoce, kterou už jsem tu kdysi představil.

Dnes jsou na řadě mé oblíbené tácky o velikosti 12 x 12 cm, které už zachránily nejeden večírek, silvestr i grilování. V produkci Plastimatu měly modelové číslo 310013. Nejdřív jsem někde koupil sadu žlutých tácků s jemným potiskem (šrafurou připomíná umakart z panelákových koupelen, kdysi už jsem se jím tady taky kochal).

V průběhu let jsem ale zjistil, že se vyráběly i tácky reklamní a pár jsem jich také postupně nabyl. Tři z nich nesou potisk pražských hostinců a vináren, ty se jednoznačně používaly jako popelníčky a bylo jich takto hodně zničeno.

Ten poslední si objednala Benzina pro svou propagačně-výchovnou kampaň na recyklaci motorových olejů.


Žádné komentáře:

Okomentovat