![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg8YsVoSoCoyTmLikQJAhPQO7NDmfNtlKJoYA_GH3YUyaOsPIz-jBthH6EChyphenhyphenY20YM2tnew7eQazGq4q495KyQoUxHMn-jwCefMzPoA6QptA6H0V97Q2BfS5ssdFzvsxfageUXkG0qK1c8m/s400/smyk1.JPG)
Prototyp jednodveřového automobilu
Smyk byl vyroben v roce 1957 ve štětínské továrně na motocykly
SFM. Dva základní požadavky - nejnižší možná cena a standard pohodlí pro běžnou rodinu - měly vliv na
nesmírně originální koncepci tohoto
lidového vozítka.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgLjUeuhVuaR_XGCiz4a-muqc-e9J1vYerSOYe6G1msZU2nR4MiR6hyphenhyphensvThl2cPg3udcBxPhlXlKyRkJZAT-aUrPq7XgAlL1Td8RDd8IYS9MaE_I6M6pdenhM3ccMPzwJy347CyhbILMn5Z/s400/smyk2.JPG)
Jediné
dveře tvoří zároveň přední kapotu, automobil má přední a zadní panoramatická skla a plně prosklené boky bez předělovacího sloupku.
Motor byl
adaptován z motocyklu Junak M07 a umístěn v zadní části vozidla. Karoserie byla plechová, vyrobeny však byly také dva exempláře s umělohmotnou karoserií.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjknrNYatuqeh8ARvu4jWf2Jy_74fl6-Zz_XQuDOX_Kkmu0PjZ1ey0iRfhy0Wps4pkj_yVXwis2PD16kmcMLDINIOBzVj01tJ1qZaccT3wPGd5PvTE7QRMhsC1bdg6DecD7gb8-HF5R3yrs/s400/smyk3.JPG)
Hlavním projektantem vozidla byl inženýr
Kazimierz Wójcicki, výtvarný návrh vozidla zpracoval ing. arch.
Janusz Zygadlewicz. V letech 1957-1959 bylo vyrobeno asi
20 exemplářů. Mimo velký zájem k sériové výrobě nakonec nedošlo.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhWt4Hy3STC-AiYqI0hkTC6yfxlv8xLAVgw8BDCTcNyuL7E79yl8PDqTqG-MmMmxrdmhHBPaHvpGfvgfdWOrVhKo0jCIFXzVMRtWrdHarS6LHsAJw4RvtRuy0SF_1LgRUhVE3uDnNalON8p/s400/smyk4.JPG)
Smyk se nachází ve sbírkách krakovského
Muzeum Inżynieriii Miejskiej. Více informací o Smyku
zde.
Žádné komentáře:
Okomentovat