Převažuje zde strukturální modernismus a z Francie importovaná tzv. nová gotika. Sloupoví z pohledového betonu předznamenává nastupující brutalismus, v nástěnných malbách se zase projevuje tendence k abstrakci a bruselské figurální stylizaci. Nábytek osciluje mezi funkcionalismem a socialistickým realismem.
Stavba kostela byla započata podle návrhu arch. Piotra Marii Lubińského již v roce 1938. Začátkem 2. sv. války však byla rozestavěná budova zasažena bombou a vyhořela. Stavba pokračovala od roku 1948 podle nového projektu Józefa Łowińského a Jana Bogusławského. Kostel byl vysvěcen v roce 1952. Až do roku 1956 se pracovalo na vybavení interiérů, které navrhli manželé arch. Anna a Jan Bogusławští.
V roce 1956 byla vypsána soutěž na freskovou výzdobu interiéru, ve které zvítězil malíř Jerzy Ostrowski. Ten zvolil techniku al fresco, z dálky připomínající mozaiku. Námětem jsou scény ze života Panny Marie, jíž měl být kostel původně zasvěcen.
Malíř Jerzy Ostrowski dokončil výzdobu v roce 1960. V roce 1979 byl kostel prohlášen kulturní památkou. Po roce 2000 prošel celkovou rekonstrukcí, při níž byly obnoveny i fresky ve své původní barevnosti. Jerzy Ostrowski ještě ve svých 95 letech lezl po lešení a dohlížel na restaurátorské práce. Letos v lednu malíř oslavil 100. narozeniny.
Žádné komentáře:
Okomentovat