Motiv tanečnice se ve figurálním porcelánu a keramice vyskytuje už několik staletí. Ačkoli se figurky rozevlátých tančících dívek staly postupně synonymem maloměšťáckého úpadkového vkusu, nepodařilo se je vytěsnit ani v "pokrokových" šedesátých letech.
Keramika není pro ztvárnění útlých ženských křivek zrovna nevhodnější materiál. To, co se v porcelánu skvěle dařilo Jitce Forejtové, působí v keramické hmotě dost těžkopádně, třebaže je měřítko figurky zvětšeno až na 34 centimetrů (!) výšky. Naopak větší možnosti u keramiky skýtají glazury, spektrum barevných odstínů a dekoračních technik je opravdu rozsáhlé.
Španělská tanečnice, Keramia Znojmo, modelové číslo 1462, autor zatím neznámý, Československo, 60. léta.
Žádné komentáře:
Okomentovat